Universität Wien FIND

Group of Compulsory Modules (30 ECTS)

190033 SE [de en] Education as an Academic Discipline - Educating posthumanity? Contemporary provocations for theory, practice, and research in education
190078 SE Education as an Academic Discipline - Pluralität und Pluralitätsverarbeitung in der Bildungswissenschaft
190079 SE Education as an Academic Discipline - The constitution of the science of education in the light of the relation of theory and empiricism.
190140 SE Education as an Academic Discipline - Die Konstitution der Bildungswissenschaft im Lichte der Verhältnisbestimmung von Theorie und Empirie.
190011 VO Philosophy of Science and Educational Research Methods - Wissenschaftstheorie und Epistemologie der Bildungswissenschaft
190080 SE Philosophy of Science and Educational Research Methods - Von der Suche nach dem wunden Punkt - Kritik als Methode?
190099 SE Philosophy of Science and Educational Research Methods - Education science in the tension between empirical evidence, theory and methods
190127 SE Philosophy of Science and Educational Research Methods - Comparing ontological and epistemological foundations of theories and their methodological consequences
190137 SE Philosophy of Science and Educational Research Methods - Bildungswissenschaft am Schnittpunkt von Empirie, Theorie und Methode
190082 SE Theory of Educational Science I: Education and Change - Medien als Spiegel von Subjektivität und Bildung am Beispiel historischer Bezugspunkte in der eigenen Umgebung
190114 SE Theory of Educational Science: Curriculum and Instructions - Schule und Natur: Ideen und Praktiken seit der Frühen Neuzeit
190096 SE Theory of Educational Science IV: Education, Counseling and Human Development - Die Bedeutung von Arbeit und Beruf für biographische Lern- und Bildungsprozesse
190101 SE Theory of Educational Science IV: Education, Counseling and Human Development - Biographie als theoretische Perspektive auf sprachbezogene Bildungsprozesse
190112 SE Theory of Educational Science IV: Education, Counseling and Human Development - Biographie als theoretische Perspektive auf Bildungsprozesse

Last modified: Fr 28.06.2019 00:33