Alternative Compulsory Modules (30 ECTS)
APM-M4 Education and Change (30 ECTS)
M4.1 Development and Change of Educational Theories (10 ECTS)
- 190060 SE [ de en ] Development and Change of Educational Theories - Die Genese der deutschen Bildungsphilosophie um 1800 und die geisteswissenschaftliche Pädagogik
M4.2 Theories of Education and Learning in the Dynamic Worlds of Media (10 ECTS)
- 190108 SE Theories of Education and Learning in the Dynamic Worlds of Media - Mediale Konstruktion des Selbstbildes
M4.3 Concepts of Humans and Theories of Education (5 ECTS)
- 190071 SE Concepts of Humans and Theories of Education - Perspektiven einer Integrativen Pädagogischen Anthropologie
M4.4 Ethic Challenges in Education (5 ECTS)
- 190034 SE Ethic Challenges in Education - Zur Gewissensproblematik im Ethik-, Religions- und Religionenunterricht
APM-M5 Curriculum and Instructions (30 ECTS)
M5.1 School and Education Research (10 ECTS)
- 190037 SE [ de en ] School and Education Research - Theories of Schooling
M5.2 Professionalisation and Professionalism in Pedagogical Professions (10 ECTS)
- 190107 SE Professionalisation and Professionalism in Pedagogical Professions - Selbstbilder - Fremdbilder - Mythen: Das Bild von LehrerInnen und Lehrern in Literatur, Musik, Film und in der Erziehungswissenschaft vor dem Hindtergrund der Professionalisierungsdebatte
- 490264 PS Teaching and Learning - Projekt Lernreise?
M5.3 Planning, Evaluation and Assessment in Education (5 ECTS)
- 190113 SE Planning, Evaluation and Assessment in Education - Getting to the Bottom of (inter-)national Assessments
M5.4 Historical and Social Conditions of Teaching and Learning (5 ECTS)
- 190115 SE Historical and Social Conditions of Teaching and Learning - Schule und Staat am Beispiel Österreichs
APM-M6 Special Needs and Inclusive Education (30 ECTS)
M6.1 Pedagogical Approaches to Cultural Diversity and Social Disadvantage (10 ECTS)
- 190055 SE [ de en ] Pedagogical Approaches to Cultural Diversity and Social Disadvantage - Special Education, Inclusion and Family Involvement
"M6.2 Education and Training with Impaired Senses, Behaviour, Cognition, Language and Social-Emotional Development" (10 ECTS)
- 190009 SE Education and Training with Impaired Senses, Behav., Cogn., Language and Social-Emotional Developm. - Pädagogik bei Kindern mit Beeinträchtigungen der kognitiven und motorischen Entwicklung
M6.3 Diagnostics, Rehabilitation and Therapy with Focus on Special Educational Needs (10 ECTS)
- 190010 SE Diagnostics, Rehabilitation and Therapy with Focus on Special Educational Needs - Kooperation in Bildungsübergängen - Die Perspektive von Eltern, ihren Kindern mit unterschiedlichen Behinderungen
APM-M7 Education, Counseling and Human Development (30 ECTS)
M7.1 Education, Biography and Age (10 ECTS)
- 190044 SE Education, Biography and Age - Theoretical foundations of biographical research
- 190100 SE Education, Biography and Age - Biographien von Adressat_innen Sozialer Arbeit
- 190271 SE Education, Biography and Age - Biographical self-reflection and educational competence
M7.2 Exclusion, Diversity and Social Inequality (10 ECTS)
- 190074 SE Exclusion, Diversity and Social Inequality - Sozialpädagogik als Diskriminierungskritik?
- 190083 SE Exclusion, Diversity and Social Inequality - Care - Who cares for whom?
- 190104 SE Exclusion, Diversity and Social Inequality - Differenz und Ungleichheit in der Migrationsgesellschaft
M7.3 Processes of Development in Counseling and Psychotherapy (10 ECTS)
- 190109 SE Processes of Development in Counseling and Psychotherapy - Psychoanalytisch-orientierte Beratung von beruflicher Arbeit im Kontext von Aus- und Weiterbildung
- 190121 SE Processes of Development in Counseling and Psychotherapy - Ansätze pädagogischer Beratung in der Migrationsgesellschaft
- 190141 SE Processes of Development in Counseling and Psychotherapy - The narration of the trauma in the context of biographical research
Last modified: Fr 10.01.2020 00:35
thematisch verschränkt konzipiert. Die erfolgreiche Teilnahme an einem der Angebote im Modul 3 ist
empfohlene Voraussetzung für die Teilnahme an der gleichnamigen Pflichtmodulgruppe.Jede der vier alternativ wählbaren Pflichtmodulgruppen besteht aus je einem Pflichtmodul im Ausmaß
von 30 ECTS, das nur für diese eine Pflichtmodulgruppe anrechenbar ist (Module 4 - 7), und Modulen
im Umfang von weiteren 30 ECTS, die aus den Wahlmodulen zu wählen sind (Module 8 - 16).Die vier alternativ wählbaren Pflichtmodulgruppen werden grundsätzlich für die gleiche Anzahl an
Studierenden eingerichtet bzw. ausgestattet.